Netværk

Organisationsledelse

Forskellen på interesseorganisationers virke – og ikke mindst indflydelse – er lige så stor, som forskellen på, hvad de kæmper for og imod. Alligevel kan disse organisationers ledere, hvad enten det er formænd eller direktører, lære og styrke af hinanden. Mange har de samme samfundsmæssige udfordringer, problemer med gammeldags vedtægter og strukturer, rekruttering af nye bestyrelsesmedlemmer, kontingent og økonomi, politisk gennemslagskraft, presserelationer osv. Der er organisationer, som klart adskiller sig fra andre og er ”firstmovers” på CSR og IT, mens andre har et solidt fundament af rabataftaler til fordel for medlemmerne. Der er organisationer, som har højt profilerede formænd og usynlige sekretariatschefer, og organisationer hvor det er omvendt. Der er organisationer, hvis ledere bliver inviteret til frokost med topministre. Der er organisationer, som betaler dyrt for at være medlem af partiernes såkaldte erhvervsklubber, og der er organisationer, som må kæmpe månedsvis for at få et 20 minutters møde med en ordfører. Men uanset formål, historie, kultur, struktur, størrelse, økonomi og digital formåen, så har alle organisationer til fælles at skulle udvikle sig med tiden. Og det kræver ledelse – stærk ledelse! Det er forskellen på succes eller fiasko.

Næste møde

NetværksmødeFremtidens forretningsmodel for organisationen
21. maj 2024
Altinget, Ny Kongensgade 9-10, 1472 København kl. 09.30-12.30

Vi lever i en tid hvor vores tilhørsforhold konstant skifter, hvor vi ikke nødvendigvis vil have et fast medlemskab i en forening, organisation eller er politisk parti. Denne tendens er symptomatisk for vores individualiserede tilgang til livet. I kølvandet på den tendens opstår spørgsmålet derfor: Hvordan skal organisationerne følge med og sikre sin fortsatte berettigelse? Vi vil på dagens møde undersøge fremtidens forretningsmodeller for de danske organisationer, dels med et blik på hvad der allerede virker, og dels med et blik på hvad der måske kan virke i fremtiden. 

Claus Richter, Adm. direktør hos Diabetesforeningen

Om netværket

Til hvert møde inviterer vi interessante aktører på området – embedsmænd, politikere og andre erfarne eksperter – til at komme med deres syn på en relevant problemstilling eller dele deres egne erfaringer for at lægge op til refleksion og personlig erfaringsudveksling.

Der er et deltagergebyr på kr. 24.995,- ekskl. moms per person for 1 sæson (5 møder) – inkl. forplejning og indlogering til vores årlige døgnmøde.

Mødeleder

Charlotte Boline JepsenLedende partner, CIP Fonden, næstformand i PlanBørnefonden

Charlotte Jepsen er netværkets faste mødeleder. Med lang erfaring i organisationsverdenen – erhvervsorganisationer, politiske partier og NGO'er – og senest som FSR – danske revisorers administrerende direktør gennem 13 år - bidrager Charlotte med stor indsigt i de problemstillinger, som er fælles for medlemsorganisationer. Charlotte besidder i dag en række bestyrelsesposter og trækker også på sin viden og erfaring derfra.

Program

NetværksmødeFremtidens forretningsmodel for organisationen
21. maj 2024
Altinget, Ny Kongensgade 9-10, 1472 København kl. 09.30-12.30

Vi lever i en tid hvor vores tilhørsforhold konstant skifter, hvor vi ikke nødvendigvis vil have et fast medlemskab i en forening, organisation eller er politisk parti. Denne tendens er symptomatisk for vores individualiserede tilgang til livet. I kølvandet på den tendens opstår spørgsmålet derfor: Hvordan skal organisationerne følge med og sikre sin fortsatte berettigelse? Vi vil på dagens møde undersøge fremtidens forretningsmodeller for de danske organisationer, dels med et blik på hvad der allerede virker, og dels med et blik på hvad der måske kan virke i fremtiden. 

Claus Richter, Adm. direktør hos Diabetesforeningen
NetværksmødeDøgnmøde på Kragerup Gods: Politisk status, hvor står organisationerne?
29. august 2024
Kragerup Gods, Kragerupgårdsvej 33, 4291 Ruds-Vedby

Vi samler netværket til et spændende døgn på Kragerup gods. Vi vil på mødet tage en politisk status og se hvor organisationerne står stillet i anden halvdel af regeringsperioden. På mødet vil vi desuden drøfte, den til den tid, nyeste finanslov som skal ligge klar senest 31. august. 

NetværksmødeSvære dilemmaer i ledelse
24. oktober 2024
Altinget, Ny Kongensgade 9-10, 1472 København K

VI vil på dagens møde drøfte nogle af de svære dilemmaer der unægteligt findes i de fleste organisationer. Der vil blive taget udgangspunk i gruppens konkrete erfaring med dilemmaer og muligheden for at udnytte dem til et handlerum i stedet. 

NetværksmødeAI i ledelsen og bestyrelsen
9. december 2024
Altinget, Ny Kongensgade 9-10, 1472 København K kl. 13.30-16.30

Kunstig intelligens er blevet en del af vores hverdag og bliver hyppigere anvendt både bevidst og ubevidst i vores arbejde. En nylig undersøgelse blandt organisationer i norden viser er 75% af dem som allerede anvender AI, ikke har en egentlig strategi for bruge af AI i deres organisation. Vi drøfter derfor hvordan ledelsen og bestyrelsen skal tage stilling til den hastige udvikling på området inden for kunstig intelligens. 

Kontakt

Kontakt os for at høre mere om dine muligheder for deltagelse.
Du kan se vores handelsbetingelser her.
Politik har aldrig været vigtigere

Få GRATIS nyheder fra Danmarks største politiske redaktion

0:000:00